04 oktober 2017 - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu 04 oktober 2017 - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu

04 oktober 2017

Door: Gien&HC

Blijf op de hoogte en volg Gien van Egmond

04 Oktober 2017 | Nederland, Santpoort-Noord

Woensdag 27 september tot en met dinsdag 03 oktober 2017:

Woensdag 27sep17; La Breole:
Het is verrassend rustig op de speelplaats, volgens mij zijn de kindertjes vandaag vrij, een juffie-dag? De camperplaats stroomt weer leeg, we hebben het rijk alleen. Vandaag een wandeling achter het dorp en langs Lac de Serre-Ponçon, berg af en op en af en na de laatste op verdienen we een beloning op het terras van de plaatselijke uitbater.

In La Breole zitten we bijna 1300kms van huis. Koud kunstje met de Griet, dat moeten we in hooguit een week gaan redden.
De laatste spurt is ingezet, we beginnen voorzichtig, willen niets forceren, maar willen wel thuis zijn als Jip de PET-scan in moet.

Donderdag 28sep17; La Breole – Treffort (125km, 2½uur):
In verband met ontwikkelingen rond Jip, het jaargetij, onze Webasto en voorbereiding voor het werkzame leven gaan we in versneld tempo noordwaarts.
Net voor vertrek komen we in gesprek met Ameli en Pier uit Italië, 5 jaar on tour in Europa, schrijvend over de mooie (camper)plekken. www.ormesulmondo.com. We zijn gefotografeerd en gefilmd.
Treffort staat gepland als volgende halte, Treffort ligt aan het meer Lac de Monteynard, net zo blauw als Serre-Ponçon alleen een stuk kleiner. Het gebied is ingericht voor de actieve recreant, je kunt er volop wandelen, fietsen en er zijn veel soorten watersport. Camping ‘la Plage’ , waar we op het tweede terras staan, voorziet in warme douches en wasmachine plus droger.

Vrijdag 29sep17; Treffort:
De uitslag van Jip zijn verwijderde lymfklier is onduidelijk. De internist meldt dat er atypische cellen in zijn gevonden, dit zou de kans op een ontsteking verkleinen en de kans op kanker vergroten. Verder onderzoek is nodig en vandaag wordt hij gelijk overgedragen aan een andere specialist, bloed wordt afgenomen en volgende week volgt een PET-scan. Jip is teleurgesteld maar hoopvol, hij is gestart met zijn coschappen waar hij ontzettend veel zin in heeft.
Na de meeste mensen op de hoogte gebracht te hebben, verzetten we de zinnen in een wandeling. Spontaan slaan we het kleine weggetje ‘Belvedere, 1,4 km’, in en blijken we ons op een onwijs steile route over een geitenpaadje te bevinden. Twee honderd meter in driekwartier gestegen brengt ons op een geweldig uitkijkpunt. Onderweg veel boleten, een heksenkring met reuzendikhoed en een gordijnzwam die we niet op naam kunnen brengen. De terugweg via een ander pad was zo mogelijk nog steiler, daar zijn we glijdend en op onze gat vanaf gegaan. Terug op de camping met een welverdiend biertje in het zonnetje.

Zaterdag 30sep17; Treffort – L’Isle sur Serein (410km, 6½uur)):
De PET-scan is verschoven van begin volgende week naar eind volgende week. Het maakt niet uit we willen bij hem in de buurt zijn dus gaan we vandaag zo ver we willen en kunnen. De dag begint met mooi weer maar onderweg komt het met bakken uit de hemel, de eerst geplande camperplek voorbij Lyon, gaan we voorbij en mikken op 150 km boven Dijon. Buienradar laat echter zien dat het naar het westen toe een stuk droger is. Bij Beaune buigen we af en komen we uit in L’Isle sur Serein. Een gehucht met een ieniemienie pleintje, een restaurant met guide gourmande, een kerk, een ATM en een kruidenier. We gaan voor de kruidenier en eten ’s avonds, terug in de verwarmde truck, een pizza.

We besluiten niet uit eten te gaan, als gevolg waarvan we wel in gesprek met de man van de Casino raakten. De man van de Casino blijkt een roerig leven te leiden als interim manager van filialen die een probleem hebben. Gemiddeld elke 3 weken verkassen hij en zijn vrouw naar een ander filiaal om daar 3 weken het roer te roeren, dan weer verder. Hij vertelde vorige week net te zijn aangekomen hier in L’Isle vanuit Lille, daarvoor … (vergeten) en daarvoor … (vergeten). De man van de Casino is opgewekt, hij houdt van wat hij doet, hij draagt een oprechte glimlach boven zijn Casino Basis Bedrijfskleding. En kijk, daar houd ik nu van!

Zondag 01okt17: l’Isle sur Serein – Boiry Notre Dame (390km, 6uur):
In de druil op zoek naar Boiry Notre Dame. Veel tolwegen, lekker rustig want al het vrachtverkeer staat aan de kant. Ondanks dat valt de afgelegde afstand een beetje tegen, van 10 uur ’s morgens tot 4 uur ’s middags en maar 390 kilometer afgelegd.
In Boiry Notre Dame is de ontvangst op camping La Paille Haute, door de dame in de accueille, een volgens ons voormalige boerin, erg vriendelijk; “dsie broodbuus keumt um kuwart vuur neken” .
Plek met elektra, kacheltje aan en filmpje op, net (flix) thuis.

Maandag 02okt17; Boiry Notre Dame - Kalmthouter Heide (210km, 4uur):
De ‘broodbuus’ heeft vertraging en tot 10 uur is de snelweg langs Lille verstopt met vrachtwagens, dus vertrekken we na die tijd.
Jip heeft om 11 uur een consult bij de Hematoloog en meldt om 12 uur dat de kans op maligniteit nog steeds boven ontsteking ligt en dat de overige parameters, dat hij jong, in goede conditie en er snel bij is, gunstig zijn. Volgende week maandag krijgt hij de definitieve uitslag. Rom appt dat Els, de werkster op de Kieftendel bezig is en hij even geen tijd heeft, hahaha de grapjas. Maar het is geen grapje, Els zorgt dat we morgen in ieder geval een schone badkamer en huiskamer hebben, heel fijn!
In Kalmthout, België schijnt de zon, is de camperplek verscholen in het groen en staat het omringende bos vol met paddenstoelen. Mijn zeebaarsfilet wordt opgeleukt met gebakken rodekool zwammen en in de droger zit Eekhoorntjesbrood, kastanje- en berkenboleten. Ze gaan mee voor de familiereünie.

Dinsdag 03okt17; Kalmthouter Heide – Santpoort (160km, 3uur):
Klaar, de weg is op.
Voorlopig.
Onze onderneming is een verzameling van onvergetelijke ervaringen geworden die ons verrijkt heeft, ons geëmotioneerd heeft, ons verdiept heeft, ons met aangepaste nuance naar het leven heeft doen kijken. En we hebben nog lol gehad ook.

Iedereen bedankt voor de aandacht, de interesse, het meedenken, het commentaar, de verplaatsing, de wijze raad, de liefde, jullie vriendschap.

Kussen van ons.

• 04 Oktober 2017 - 14:56

Susanne:

Hi Gien en Hans Coen,

Het was leuk om de verslagen te lezen.
    Succes met thuis zijn maar misschien is dat ook weer genieten.

• 04 Oktober 2017 - 15:33

Robert De Groot:

Dank jullie heel diep hartelijk voor het delen van jullie ervaringen, wens Jip heel veel sterkte en gunstige uitslagen.
    Hier nog steeds te droog voor paddestoelen, maar ik blijf uitkijken. Hou ons op de hoogte van volgende avonturen, en tot gauw.
    Robert

• 04 Oktober 2017 - 16:04

Gabriel:

Beterschap! en welkom terug.

• 04 Oktober 2017 - 17:18

Hetty:

Welkom thuis. We hebben genoten van jullie verslagen!
    Voor Jip gunstige uitslagen gewenst. Heel veel sterkte.
    Liefs Hetty en Ruud

• 05 Oktober 2017 - 02:06

Cees:

"A bordo del truck di Gien e Hans". Heel leuk: volgende keer meer filmen graag.
    Dankjewel jongens: ik was een beetje mee op reis door het prachtige Europa (en N-Africa). Ik ga dit missen.

• 05 Oktober 2017 - 19:19

Buur:

Welkom thuis buren.

• 06 Oktober 2017 - 12:22

Karin:

Heel veel sterkte en welkom terug kom je in het bos wel weer eens tegen

• 10 Oktober 2017 - 14:27

Jip:

Hallo

• 10 Oktober 2017 - 14:29

Jip:

Dank iedereen voor de lieve berichten, ik maak het naar omstandigeden goed! De prognose is hoopgevend! Ben erg blij met de oudjes weer in het land en aan mijn zijde!

• 10 Oktober 2017 - 20:59

Joke Kramer:

Hoi Gien. We zagen de gele griet weer voor de deur staan. Ik lees in de berichten dat Jip ziek is . Dat is even schrikken. Ik hoop dat het allemaal goed komt met Jip. Wij wensen Jip en jullie heel veel sterkte.

• 11 Oktober 2017 - 16:10

Nico :

Hoi Luitjes, Weer thuis na een leuke trip. Hoop dat alles goed komt momenteel bij jullie. Dank voor de gedeelde ervaringen. Wie weet tot waar of wanneer. Groet, Nico.