19 februari 2017 - Reisverslag uit Segonzac, Frankrijk van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu 19 februari 2017 - Reisverslag uit Segonzac, Frankrijk van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu

19 februari 2017

Door: HCD

Blijf op de hoogte en volg Gien van Egmond

19 Februari 2017 | Frankrijk, Segonzac

1e week, zondag 12feb17 – zondag 19feb17. We hebben besloten om te proberen een soort van weekverslag in het leven te roepen. Vergt wel wat bijhoudwerk, staat tegenover dat het aantal internetmomenten beperkt wordt. Zullen zien hoe dit stand houdt.

Zo 12feb17: Santpoort – Nieuwpoort
Onwennig, schichtig soms, zo van: “Hebben we alles wel mee?”, en ook een beetje van: “Waar zijn we eigenlijk aan begonnen?”. Te vaak nog de tijd gecheckt, nog niet geheel klaar met de tempowisseling.
Sneeuw tot Belgische grens, we glimlachen steeds breder, alles blijft goed gaan.
3x rotonde en dan staan we tussen pipowagens in Nieuwpoort langs het water.
Eer probeert me te fokken maar het glijdt van me af.

Ma 13feb17: Nieuwpoort – Boulogne sur Mer
Een razend traject. Dit stukje Frankrijk is ons zeer lief en met uitzondering van een wandelingetje bij Cap Griz Nez, hebben we er niets van gezien deze keer. Stom. Prachtig weer ook nog. Neergestreken ergens op een rustige parkeerplaats aan een beekje.

Di 14feb17: BsM – St Valerie sur Somme
Met Amy W op de achtergrond rijden we St Valerie in. Jip heeft op laatste avond voor vertrek de memorystick die we van Jeanine kregen, helemaal afgekegt met nog veel meer muziek, en we hebben ontdekt hoe we die kunnen beluisteren. Tof.
Nadat Gien een kaartje had getrokken, rijden we prachtige camperplaats op en ik ram meteen de opengeklapte slagboom met mijn spiegel. OK, doen alsof er niets aan de hand is, stukje terug, spiegel inklappen, nieuw kaartje trekken en zachtjes neuriënd er doorheen. Terwijl wij een stukje verderop water staan in te nemen, blijkt dat de volgende bezoeker moeite heeft met de slagboom. Hij doet het niet meer. Ik ben even gaan kijken of ik soms kon helpen, de slagboom bleek ontzet en de mijnheer had de beheerder al gebeld.
Ik keek eens op mijn kaartje. Fuck, kaartje met volgnummer, dat is niet zo mooi. Gelukkig hadden we twee kaartjes dus snel dat eerste kaartje opgevist en tweede kaartje vernietigd. Rest van de dag spiedend over mijn schouder doorgebracht.
De monding van de Somme levert prachtig getijdenspel, waar allerlei diertjes hun ding in doen. Gien heeft uitgevonden hoe het MIFI-dingetje werkt. Ding zit nu tegen de muur geplakt met mijn SIM-kaart erin, en levert in een bol van circa 20m doorsnee Internetbereik. Mijn telefoon ligt er nu een beetje verdrietig bij in de elektronicala. Schuldbewust met Giens telefoon Ma en Antoon gebeld.

Wo 15feb17: SVsS – Fresnay sur Sarthe
Tja, begint nu al. Wat was er ook al weer in Fresnay? Behalve de Sarthe dan, dat spreekt. Ja, er was niet zoveel. Wel één heel aardige mijnheer die ons van zijn terrein liet door het-hek-dat-altijd-op-slot-zit. Er opnieuw stralend weer.

Do 16feb17: FsS – Crissay sur Manse
Iedereen moet naar Crissay. Niet allemaal tegelijk, ik stel een schema voor, maar ga er in ieder geval een keer naartoe. Bij voorkeur met een camper. Crissay is heerlijk en prachtig en top. Glooiend als Limburg, weids, open, lieflijk en overal de ferme knollen van de bokkenorchis. Dat wordt feest, dus ga naar Crissay over een maand of twee!
We kochten demi sec – en rillet de chevre, niet uit een automaat die het niet wilde doen, wel dus bij de welwillende boerin de chevre.

Vr 17feb17: CsM – CsM

Za 18feb17: CsM – Segonzac
Opnieuw een redelijke track, circa 250km. Klinkt niet veel, maar GeleGriet neemt daar haar tijd voor. 5½ uur om precies te zijn.
Prachtige camperplaats rand dorp. Alles aanwezig, en kennelijk verdient men in Segonzac zoveel geld met de productie en verkoop van de Cognac, dat men besloten heeft ons geen kosten in rekening te brengen. Ik zeg “Chapeau”.

Zo 19feb17: Segonzac – Segonzac
Vandaag nuttig en aangenaam. Water in, drek eruit, GG gewassen, was gewassen, airco getest en ververst, bandenspanning aangepast, kachel op diesel weten door te starten, dit verslag geschreven. Het is heerlijk!! Wij groeten en kussen jullie allen!

• 19 Februari 2017 - 15:48

Alwin:

Hoi Gien en Hans Coen,

Zo te horen hebben jullie al veel meegemaakt en zijn jullie al een aardig stukje op weg naar het zuiden.
    Goed om te horen dat het goed gaat.

Ga zo door en pas op voor vallende slagbomen :-)

Groet,
    Alwin

• 20 Februari 2017 - 11:02

Tim:

Leuk verslag zeg, goed om te horen dat alles naar wens gaat.

Groet
    Tim

• 20 Februari 2017 - 11:18

Rob:

Goed gedaan Coeni. Spiegel van Gele Griet is dus sterker dan een slagboom. Lekker om te weten toch.
    geniet er van. Groetjes Rob

• 20 Februari 2017 - 20:29

Jur Dekker:

lekker, lang, leuk zet t op!
    xx jur

• 21 Februari 2017 - 17:38

Loek Schuit:

Leuk om je verslag te lezen je gaat de goeden kant op voorde zon 12maart ben lk in spanje groeten Loek

• 22 Februari 2017 - 14:18

Willemijn Brouwer:

Aha! Fijn om te horen dat het voorspoedig gaat. Alles begint pas net. Geniet!
    XXXXX Wil

• 23 Februari 2017 - 16:13

Jipster:

Leuk oudjes, kus aan juul

• 01 Maart 2017 - 12:18

Robert De Groot:

Zo, de kop is er af. Wat zijn grosso modo jullie reisplannen? Komen jullie later dit jaar nog langs de Catalaans-Aragonese grens? Veel plezier, mede namens Tanja.

Verslag uit: Frankrijk, Segonzac

Naar het zuiden (en verder ...)

Maandag 23jan17: Nieuwe tijden, nieuwe inzichten.

En die nieuwe inzichten hebben in eerste instantie geresulteerd in een iets voorzichtiger positie onzerzijds.
Zo hebben wij bijvoorbeeld vastgesteld dat het feit dat het visum voor Tadjikistan binnen is, niet automatisch hoeft te betekenen dat we daar ook heen reizen.
Eveneens hebben wij vastgesteld dat het centrale thema van onze activiteiten, de weg het doel, nog steeds valide is, en dat we ons wat dat betreft dus nog een heleboel vrijheden kunnen permitteren.

Anders dan wijzelf is het zo dat GeleGriet wel op alles is voorbereid.

Dat wil zeggen, alles met met uitzondering van gerichte acties van Moudjahedin, IS, Bader Meinhof, losgeslagen Touareg, FARC, Al Quaida, NPA, Taliban, Al Shabaab, Boko Haram of CPI.

Tevens maken we minder kans bij gelegenheden van extreem natuurlijk geweld zoals daar zijn:
- overstromingen en tsunami's
- lawines en aardverschuivingen
- aardbevingen
- smeltend gletsjerijs (ik wist niet dat je 't zo schreef)

Ook hebben wij onze overlevingskansen afgewaardeerd tot niveau "suboptimaal" in onderstaande situaties:
- confrontaties met Russische handhavers
- confrontaties met nukkige nijlpaarden
- water op in de buurt van Mougheul
- geld op op de Souk van Marakesh

Maar takelen kunnen we!