Voorbereidingen - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Santpoort-Noord, Nederland van Gien van Egmond Hans Coen Dekker - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: HCD

Blijf op de hoogte en volg Gien van Egmond

01 Juni 2016 | Nederland, Santpoort-Noord

De ambitie is iets bijgesteld, we hoeven niet zo ver meer nu, het is geen zaak meer om helemaal tot Vladivostok te komen, om oostelijk door China te reizen, van die dingen.
We hebben onze definitie opnieuw bepaald.
We hebben een soort van knip gemaakt.

Voor de knip zit een uitgebreid bezoek aan 'de Stans', zolang het nog kan.
we willen Tajikistan, de Pamirs bezoeken en doorkruisen. We willen daar substantieel aanwezig zijn.
Een reis naar Tajikistan zou er als volgt kunnen uitzien (alles > Oostenrijk):
Rusland
Kazachstan
Kyrchistan
Tajikistan
Globaal 6500kms; reistijd in theorie 65 uren.

Kost, opnieuw in theorie, 15 dagen als we 5 uren per dag willen reizen.

De praktijk zal weerbarstiger blijken is mijn voorspelling.
Die 5 uren per dag houden we aan.
Onze dagelijkse reisdoorlooptijd zal naar verwachting dan zijn: 5*50=250kms.
Op deze manier zullen wij 4 dagen doen om 1000kms op te vreten, komt neer op 26 dagen voor de totale afstand.
Deze calculatie houdt geen rekening met vertragingen agv onze interesse in de lokale situatie.
Die schat ik toch al snel in op tenminste 1 dag per stop, waardoor onze reistijd met een factor 2 verlengd zal worden.
Per saldo, we zullen minimaal 52 dagen, lees 2 maanden, nodig hebben voordat we de grens van Tajikistan zullen kunnen slechten.

Na de knip zit een vervolg naar Mongolie. Van vrienden begrepen we bovendien dat China zich begint te openen. De eerste passanten schijnen al zonder begeleiding door China getrokken te zijn. Mocht dit echt zo zijn, dan worden er voor ons flink wat deuren geopend .....

Zal ons naar verwachting 30 dagen kosten